تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بارش برف و وزش باد شدید وضعیت جوی این استان تغییر می کند.

 

محمد علی مسلمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز بعد از ظهر، هوای این استان شاهد افزایش ابر و وزش باد و به تدریج همراه با بارندگی خواهد بود.

وی یادآورشد: برای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته وضعیت جوی ناپایدار، همراه با بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مسلمی اظهار کرد: انتظار می رود برای روز چهارشنبه هوا به طور عمده ابری همراه با بارش برف و باران و برای پنجشنبه نیز ادامه این وضعیت جوی همراه با وزش باد شدید باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از روز جمعه کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو روز آینده نیز حداکثر دمای هوا شاهد کاهش تدریجی خواهد بود اما حداقل دما کاهش نمی یابد.

مسلمی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با چهار درجه زیر صفر سردترین شهر و آببر با 13 درجه بالای صفر گرمترین شهر استان زنجان بود.



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 1:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عزیزاقلی بیشینه دمای امروز تهران را 14 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود که کمینه دمای تهران به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.
 مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با فعالیت سامانه بارشی، فردا در نقاط شمالی و مرتفع استان برف و شهرهای جنوب بارندگی پیش بینی می شود.

«محمدعلی عزیزاقلی» روزشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با استقرار این سامانه،هوای استان تهران نیمه ابری در پاره ای نقاط به ویژه بخش های شمالی و کوهستانی آن همراه با بارندگی، بارش برف و وزش باد خواهد بود.

وی گفت: آسمان تهران امروز نیز کمی ابری همراه با وزش باد می باشد که از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی بتدریج افزایش ابر پیش بینی می شود.

عزیزاقلی بیشینه دمای امروز تهران را 14 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود که کمینه دمای تهران به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: مناطق، فیروزکوه با منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین و فرودگاه امام خمینی (ره) با 17 درجه سانتی گراد بالای صفر، بیشترین دما را در 24 ساعت گذشته مناطق مختلف استان تهران داشته اند.

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دمای هوا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در ساعت‌‌های پایانی امروز شاهد بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در تهران باشیم.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی، درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده با بیان اینکه بارندگی‌ها هم‌اکنون در برخی از مناطق کشور آغار شده است، اظهار داشت: بر همین اساس بارندگی‌ها در روز جاری در آذربایجان‌ها، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ایلام آغاز شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی روز‌های آینده بارش‌ها سایر مناطق کشور را تحت پوشش قرار دهد.

وی از کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: فردا آنچه که در تهران ملموس خواهد بود کاهش نسبی دما است ضمن آنکه بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در ساعت‌های پایانی امروز در این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.

وی در ادامه از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: در شنبه هفته آینده یک سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود حداقل در 10 روز ابتدایی آذرماه شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی باشیم.

اصغری خاطرنشان کرد: این در حالی است که در هفته گذشته پایداری‌‌های جوی در کلانشهر تهران و همچنین بسیاری از مناطق کشور تداوم داشت.



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 5:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز دوشنبه هفته جاری در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان و به تدریج در قزوین، البرز، تهران، مرکزی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف و باران گاهی با وزش باد و تا اواخر وقت رگبار و رعد و برق برای خوزستان پیش بینی می شود.

به گزارش مشرق، احد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی و داده‌های هواشناسی پایداری هوا از امروز تا اوایل وقت روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. بر این اساس آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبارآلود پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شهرهای اصفهان، تهران، کرج، اراک، تبریز، قزوین، قم و مشهد در روزهای شنبه و یک شنبه 24 و 25 آبان ماه آسمانی غبارآلود خواهند داشت. همچنین در روز دوشنبه شهرهای اصفهان، تهران، کرج، اراک، قم و مشهد آسمانی غبارآلود خواهند داشت.

وظیفه تاکید کرد: با ورود یک سامانه بارشی از اواسط روز یک شنبه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش شروع می شود. دامنه فعالیت این سامانه در روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و سپس برخی مناطق جنوب غرب کشور را فرا می گیرد.

وی ادامه داد: تحت تاثیر این سامانه در روز یک شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و به تدریج شمال ایلام، همدان و زنجان شاهد بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد خواهیم بود.

وظیفه افزود: امروز شنبه 24 آبان ماه هوای شهر تهران کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات افزایش ابر پیش بینی شده است. پیشینه دمای شهر تهران در این روز 16 درجه سانتیگراد و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

همچنین هوای شهر تهران روز یک شنبه کمی ابری و غبارآلود در اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی شده است. پیشینه هوا در این روز 16 درجه و کمینه آن 6 درجه سانتیگراد است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز دوشنبه نیز نیمه ابری در پاره‌ای نقاط ابری همراه با بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 17 درجه سانتیگراد و کمترین آن به چهار درجه سانتیگراد می‌رسد.

 



تاريخ : 28 / 7 / 1393برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هم‌اکنون در ۱۲ استان کشور بارش برف و باران گزارش شده است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: همچنین در استان‌های مازندران، البرز، مرکزی، گلستان، گیلان و زنجان، قزوین، کردستان و همدان بارش باران مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: هم‌اکنون در ۱۲ استان کشور بارش برف و باران گزارش شده است.  

سرهنگ محمد حسین حمیدی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور  در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: هم اکنون در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: همچنین در استان‌های مازندران، البرز، مرکزی، گلستان، گیلان و زنجان، قزوین، کردستان و همدان بارش باران مشاهده شده است.

سرهنگ حمیدی تاکید کرد: سایر جاده‌های کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند و انسداد قم به گرمسار نیز بر قوت خود باقی است.

بارش شدید باران و برف مدارس ارومیه، اردبیل، نوشهر و چالوس را امروز تعطیل کرد. اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد به علت بارش شدید باران و برف تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان ارومیه امروز تعطیل است.

بارش برف و برودت هوا سبب شد تا آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مدرسه‌های ورزقان و اهر را تعطیل اعلام کند. در شهرستان اهر مدارس مقطع ابتدایی در نوبت صبح و در شهرستان ورزقان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر هوای شهر ورزقان یک درجه زیر صفر و شهر اهر یک درجه بالای صفر است.



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:هواشناسی,گرمای تهران,عقاب نیوز, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از اوج گرفتن گرمای تابستان در هفته آینده خبر داد و گفت: هر ساله اوج گرمای تابستان از 20 تیرماه تا اواسط مرداد ادامه دارد.

مهندس احمد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همه ساله از 20 تیرماه تا اواسط مرداد حداکثر دمای هوای تهران به 40 تا 42 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که اوج گرمای تابستان است.

وی ادامه داد: برای روز جمعه، شنبه و یکشنبه آینده دمای هوا به 41 تا 42 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید و به طور کلی هفته آینده گرم‌ترین هوا برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: ایستگاه فرودگاه مهرآباد در جنوب تهران دمای بیشتری را نسبت به سایر ایستگاه‌ها نشان می‌دهد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه نفوذ جریانات خنک به نوار شمالی کشور تا دو روز آینده ادامه دارد، گفت: طی روز جمعه و همچنین شنبه پیش رو دمای هوای تهران به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

خبرگزاری فارس: دمای هوای تهران طی روزهای آینده به 40 درجه می‌رسد

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد نفوذ جریانات خنک به نوار شمالی (سواحل شمالی کشور) خواهیم بود و این روند طی دو روز آینده ادامه می‌یابد و موجب می‌شود شاهد هوای خنک روی سواحل شمالی کشور باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده برای سواحل شمالی کشور و برخی مناطق شمال غرب وزش باد، افزایش ابر و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود افزود: انتظار می‌رود در روزهای اینده دریای خزر مواج باشد.

نقشینه با اعلام اینکه شدت بارش‌ها در روز جاری تا صبح فردا روی مناطقی از استان‌های مازنداران و گلستان است ادامه داد: طی روز پنجشنبه فقط برخی نواحی شمال غرب، شمال آْذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین شرق سواحل شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی دو روز آینده غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در ادامه به وزش شدید باد در شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: به سبب وزش باد شدید منطقه زابل شاهد گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد طی دو روز آینده روی کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود مرزهای کشور در جنوب غرب از جمله خوزستان و ایلام شاهد کاهش دید بر اثر گرد و خاک باشند.

نقشینه همچنین یادآور شد: طی سه روز آینده ارتفاعات تهران شاهد رشد ابر و گاهی وزش باد خواهد بود.

نقشینه با اشاره به روند افزایش دمای هوا در تهران طی روز جمعه و شنبه گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر طی روزهای شنبه و جمعه به 40 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین خاطر نشان کرد: طی روزهای جمعه و شنبه پیش رو سواحل شمال کشور نیز افزایش محسوس دمای هوا را پیش‌بینی می‌کنند به طوری که انتظار می رود دمای هوا در این مناطق بیش از 5 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

 



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:طوفان,تهران,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 10:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد برای تهران را در فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمشرق، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای سمنان و ورامین طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که طی نیم‌ساعت بعد از طوفان رد و تحلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار نیست وزش باد در استان سمنان مانند تهران باشد ولی ما بیشترین گردوخاک و وزش باد در شرق استان سمنان خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: نیمه شمالی استان اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب گیلان هم‌اکنون شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود که البته طوفان و گردوخاک در این مناطق نخواهیم داشت.

وظیفه بیان کرد: پدیده گردوخاک و طوفان که چند روزی است در تهران رخ داده غیرقابل پیش‌بینی است ولی ما احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد را برای فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

باران 2

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر و اوایل شب تهران شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

 

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: تا 2 روز آینده از شما غرب کشور بارش‌ها آغاز شده و بعد به نیمه غربی و به طور کلی به استان‌های دامنه‌های زاگرس و جنوب شرق کشور کشیده خواهد شد که ما شاهد رگبار باران و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز در جنوب غرب کشور پدیده گردو غبار رخ خواهد داد که باعث کاهش دید خواهد شد همچنین برای فردا در جنوب غرب و جنوب و جنوب شرق این پدیده را خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر و اوایل شب امروز و فردا برای تهران افزایش ابر، بارش پراکنده در استان‌های شمالی تهران رخ خواهد داشت.

نقشینه ادامه داد: پیشینه دمای امروز تهران 31 و فردا 30 درجه خواهد بود همچنین کمینه فردای تهران 22 درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امروز بجنورد و شهرکرد به عنوان سردرترین نقاط کشور پیش بینی شده و اهواز با 41 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین استان کشور بوده است.

نقشینه گفت: امروز و فردا در چابهار شاهد وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود که این پدیده باعث کاهش دید خواهد شد.

وی ادامه داد: برای دوشنبه شاهد افزایش ابر و گاهی اوقات رگبار و رعد و برق در چابهار خواهیم بود.

 



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 2:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که اویل هفته پیش‌رو دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد گفت: طی یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در مناطق واقع در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی 24 ساعت آینده استان‌های کرمان، هرمزگان، ارتفاعات البرز، شمال غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران را تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی افرود: طی روز شنبه هفته پیش رو با نزدیک شدن سامانه بارشی در غرب از اواخر وقت شنبه برای مناطق واقع در شمال غرب و غرب کشور وزش باد همراه با رگبار و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز یکشنبه نیز بارش باران با شدت بیشتری در مناطق واقع در نیمه غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر و زاگرس مرکزی ادامه دارد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی مناطق مستعد طی روزهای آینده شاهد بارش برف نیز خواهند بود.

گودرزی اضافه کرد: طی روز دوشنبه هفته آینده بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر کاهش محسوس می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در اوایل هفته آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود خاطر نشان کرد: بارش باران در روزهای ابتدایی هفته پیش‌رود در کلانشهر تهران دور از انتظار نخواهد بود.



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 6:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۳ ماه آینده دمای هوا در برخی مناطق کشور نیم تا ۱.۵ درجه افزایش می‌یابد، گفت: اواخر هفته پیش رو به سبب ورود سامانه پرقدرت بارشی تهران و سایر نقاط کشور بارش قابل توجهی را شاهد خواهند بود.

 محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی، درباره پیش‌بینی وضعیت هوا طی سه ماه آینده و در مقایسه با سال گذشته، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماه آینده (اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه) دمای هوا در استان‌های خوزستان، غرب بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، قزوین، سمنان، گیلان، شمال اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و جنوب سمنان نسبت به شرایط عادی بلند‌مدت نیز تا 1.5 درجه گرمتر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در سایر مناطق کشور طی این بازه زمانی در شرایط طبیعی خواهد بود، ادامه داد: دمای هوای تهران نیز شرایط عادی خواهد داشت.

وی درباره تراکم بارش‌ها طی 3 ماه آینده یادآور شد: بارندگی‌ها در 3 ماه آینده در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شمال اردبیل، خوزستان، ایلام، غرب کرمانشاه، شمال سمنان، شمال مازندران، جنوب هرمز‌گان و جنوب سیستان و بلوچستان 10 تا 30 درجه کمتر از حالت عادی خواهد بود.

اصغری در ادامه با اعلام اینکه بارش‌ها در سایر مناطق کشور طی این بازه زمانی عادی پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته توزیع بارندگی مناسب بود اما امسال توزیع بارش‌ها به هم ریخته است البته میزان بارش‌ها در سال گذشته نسبت به امسال قابل توجه‌تر نبود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امسال شاهد به هم ریختگی بارندگی‌ها خواهیم بود، افزود: برای کلانشهر تهران در این بازه زمانی بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در ادامه با اشاره به اظهار‌نظر‌هایی درباره بروز خشکسالی در تهران، گفت: این اظهار‌نظر‌ها اشتباه است چرا که قحطی و خشکسالی برای تهران پیش‌بینی نمی‌‌شود و فقط توزیع زمانی بارش‌ها تغییر کرده است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی در روزهای آینده بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری با اشاره به ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور خاطرنشان کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته پیش رو یک سامانه بارشی پرقدرت از نیمه شمالی وارد کشور می‌شود و بر همین اساس میزان بارش‌ها در مناطق مختلف از جمله تهران افزایش می‌یابد.

 

 



تاريخ : 11 / 11 / 1392برچسب:, | 7:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه جدید، بارش باران در چند روز از بارش برف، یخبندان و لغزندگی و اختلال در تردد در استان‌های شمال و شمال غربی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به خبرآنلاین، گفت: با ورود یک سامانه بارش، در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برای شنبه و یکشنبه ریزش برف پیش بینی می شود.

او گفت: کاهش دما برای سواحل خزر از امروز بسیار محسوس خواهد بود. برای قسمت‌های مرکزی کشورهم بارش باران در دو روز آینده به شکل موقت پیش‌بینی می‌شود و برای ارتفاعات نیز بارش برف خواهیم داشت.

وظیفه در مورد هوای تهران گفت: با وجود وزش باد خوشبختانه هوایی سالم در تهران را شاهد هستیم که این امر تا هفته آینده وجود خواهد داشت. از امشب کاهش دما برای تهران شروع می شود.
احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به خبرآنلاین گفت: با ورود یک سامانه بارش، در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برای شنبه و یکشنبه ریزش برف پیش بینی می شود.

او گفت: کاهش دما برای سواحل خزر از امروز بسیار محسوس خواهد بود. برای قسمت‌های مرکزی کشورهم بارش باران در دو روز آینده به شکل موقت پیش‌بینی می‌شود و برای ارتفاعات نیز بارش برف خواهیم داشت.

وظیفه در مورد هوای تهران گفت: با وجود وزش باد خوشبختانه هوایی سالم در تهران را شاهد هستیم که این امر تا هفته آینده وجود خواهد داشت. از امشب کاهش دما برای تهران شروع می شود.



تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 6:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نقشه های پیش یابی نشان می دهد از روز دوشنبه موج بارشی جدیدی وارد کشورمان خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز آقای اصغری در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این موج بارشی باعث می شود که روز سه شنبه مناطق بیشتری را ابرهای باران زا دربر بگیرد.

وی گفت: برای مناطق غرب کشور می توان گفت که بارش برف و باران قابل توجه خواهد بود.

آقای اصغری افزود: این هفته ان شاء الله برای تهران بارش خواهیم داشت.

وی گفت: به برکت وزش بادی که هم دیروز و هم امروز در پایتخت و دیگر مناطق کشور داشتیم، روز نسبتا خوبی را نسبت به روزهای گذشته سپری می کنیم و هوای استنشاقی به استاندارد خود بسیار نزدیک شده است.
آقای اصغری افزود: پیش بینی می شود این شرایط را برای فردا و پس فردا هم داشته باشیم.

وی گفت: نکته قابل توجه آن است که حداکثر دما دیگر این روزها دورقمی شده است و این نشان می دهد که نمودار وارونگی دما دیگر عمر طولانی نخواهد داشت و به این ترتیب این روزها ما فقط به غبار صبحگاهی بسنده می کنیم.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با وزش باد تهویه هوا صورت می گیرد و معمولا در ساعات بعدازظهر از این به بعد، این اتفاق رخ می دهد.



تاريخ : 14 / 10 / 1392برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از فردا سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و در این روز مناطق جنوب غرب، جنوب و غرب کشور را در بر گرفته و سبب بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور، امروز "شنبه 14 دی ماه 92" در اکثر مناطق کشور جو آرام خواهد بود و از فردا سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و در این روز مناطق جنوب غرب، جنوب و غرب و در روز دوشنبه علاوه بر نواحی فوق، مناطق مرکزی، با شدت کمتر در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز و بتدریج شرق کشور را در بر گرفته و سبب بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق خواهد شد.

براساس این گزارش، این سامانه بارشی روز سه شنبه در غالب مناطق کشور فعال بوده  و روز چهارشنبه از کشور خارج می شود و همچنین شدت بارش ها در روز دوشنبه در جنوب غرب و جنوب کشور است و خلیج فارس نیز دوشنبه مواج خواهد بود.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان "تهران" امروز، کمي ابري تا نيمه ابري، در پاره ای نقاط غبار صبحگاهي پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 6 درجه و در کمترین حالت به 1- درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر3 درجه بالای صفر

 

 



تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 10:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به دلیل کاهش دما به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که محصولات خود را تا شنبه برداشت کنند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم،  محمد اصغری کارشناس ارشد سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز گذشته شاهد ورزش باد شدید بوده که این ورزش باد احساس سرما را دو چندان کرده است همچنین در نوار غربی شاهد کاهش دما بوده‌ایم. بطور مثال استان همدان 8 درجه کاهش هوا نسبت به روز گذشته داشته است.

وی ادامه داد: کرمانشاه، باکو، بانه، ماکو، همدان و کامیاران امروز دارای هوای برفی بوده و ایلام، خرم‌آباد و قصرشیرین نیز شاهد بارش باران هستند.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پیش از ظهر امروز کلان‌شهرها بویژه تهران شاهد هوای آلوده هستند، گفت: آذربایجان غربی و شرقی، تهران، بوشهر، همدان در 24 ساعت آینده شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط خواهند بود. به دلیل کاهش دما به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که محصولات خود را تا شنبه برداشت کنند.



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرپرست پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از روز چهارشنبه آلاینده‌های جوی افزایش می یابد.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز احمد وظیفه در گفتگو با مهر، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بارش پراکنده برف و باران در شمال شرق کشور تا بعداز ظهر دوشنبه به تدریج قطع خواهد شد.

به گفته وِی، در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و روز دوشنبه خلیج فارس و دوشنبه تا سه شنبه دریای عمان مواج می‌شود.

سرپرست پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران طی روزهای آینده اظهار داشت: در روز سه‌شنبه هوای تهران با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد صاف و در پاره‌ای از نقاط غبارآلود خواهد بود. در روز چهارشنبه نیز با حداقل 1- و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد شاهد هوایی کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبارآلود و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در روز سه شنبه استان‌های اردبیل 15-، آذربایجان شرقی با 12- ، آذربایجان غربی 13- سردترین دمای کشور را خواهند داشت و در روز چهارشنبه اردبیل با 12-، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و زنجان با 10- و استان‌های قم و همدان نیز با 11- درجه سانتیگراد روزهای سردی را تجربه خواهند کرد.

وظیفه یادآورشد: طی روزهای آینده انتظار تغییرات جوی برای استان تهران نداریم و پیش‌بینی می‌شود که هوای سرد در این کلانشهر تا پایان هفته تداوم یابد.



تاريخ : 13 / 9 / 1392برچسب:, | 11:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس هواشناسی با پیش‌بینی بارش برف در مناطق سردسیر کشور و باران برای سایر مناطق از جمله تهران، گفت: بارش باران تا فردا در پایتخت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هم اکنون مناطق واقع در نیمه غربی کشور شاهد بارش باران هستند، اظهار داشت: بارش باران در آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، مازندران، مرکزی، همدان و با تأخیر در خراسان رضوی طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها کم کم مناطق واقع در شمال شرق کشور را نیز درگیر می‌کند افزود: به طوری که طی روزهای آینده استان‌های خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم و کردستان نیز بارش باران را تجربه خواهند کرد.

وی یادآور شد: طی فردا استان کرمان شاهد وزش باد با سرعت نسبتاً شدید خواهد بود.

وی در ادامه با پیش‌بینی بارش برف و باران در استان کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان‌های گلستان، گیلان، مازندران و مرکزی نیز بارانی می‌شوند.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر قابل توجه خواهد بود به طوری که پیش‌بینی می‌شود شاهد آب گرفتگی معابر عمومی باشیم.

اصغری بیان داشت: هوای سرد به کشور نفوذ کرده است و بر همین اساس شاهد کاهش دما همراه با وزش باد در سواحل دریای خزر خواهیم بود.

وی درباره بارش برف در مناطق ادامه داد: برف برای کردستان، آذربایجان شرقی (بلده) پیش‌بینی می‌شود البته ارتفاعات تهران از جمله فیروزکوه و آبعلی نیز شاهد بارش برف خواهند بود.

وی درباره بارش باران در تهران ادامه داد: بارش برای سطح شهر تهران طی امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود به طوری که می‌توان گفت طی روزهای آینده شاهد زوج و فرد کردن خودروها از در منازل و همچنین تعطیلی مدارس نخواهیم بود.

اصغری ادامه داد: طی روز پنج‌شنبه نیز شمال شرق، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز باز هم بارندگی خواهیم داشت البته برای روز جمعه نیز کم کم از سمت نیمه غربی هوا صاف می‌شود.

کارشناس هواشناسی همچنین از ورود موج جدید بارش به کشور طی روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.



تاريخ : 11 / 9 / 1392برچسب:پیشبینی,آب و هوا,عقاب نیوز, | 8:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در پایتخت طی 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز، عبدالرضا امیدوار شهری درگفتگو با مهر با اشاره به نقشه‌های پیشیابی هواشناسی گفت: بر این اساس وزش بادهای جنوبی برای سواحل دریای خزر به ویژه سواحل عربی و استان اردبیل تا اواسط سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و در این مناطق دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه برای برخی مناطق شمال غرب  کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: از اواسط سه‌شنبه بتدریج با نفوذ هوای سرد به نوار شمالی، کاهش محسوس دما در این مناطق به ویژه در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های البرز و بتدریج در روز چهارشنبه علاوه بر این نواحی در غرب دامنه‌های زاگرس و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در بعدازظهر سه شنبه در گیلان و در روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های زاگرس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سواحل دریای خزر نیز از بعدازظهر سه‌شنبه و در روز چهارشنبه مواج پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بارش در مناطق یاد شده به تناوب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و افزود: : براین اساس به سبب بارش شدید باران از اواخر سه شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود که در این مدت دریای خزر نیز به سبب وزش باد شدید نیز مواج و طوفانی است.

وی تصریح کرد: با افزایش 5 تا 8 درجه‌ای هوا در سواحل شمالی تا اواسط روز سه شنبه و به دنبال آن با نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور، کاهش 12 تا 16 درجه‌ای دما همراه با بارش برف در مناطق سردسیر این استان‌ها و دامنه‌های البرز موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یاد آور شد: فردا آسمان پایتخت کمی ابری به تدریج با افزایش ابر و وزش باد در اواخر وقت با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش نسبت به امروز به 10 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.



صفحه قبل 1 صفحه بعد